Cílem programu je seznámit žáky s principy fungování ekologicky šetrných technologií. Program staví na učivu fyziky, které aplikuje na příklady z běžného života: záření, toky energie, prostupnost tepla, účinnost tepelné výměny, fotovoltaický jev aj. Žáci pracují s měřícími přístroji, vyhodnocují data a aplikují je na řešení praktických problémů v oblasti úspor a zdrojů energie. Prostřednictvím hry kalkulují efektivitu a návratnost jednotlivých úsporných opatření.
Díky modelovému prostředí Kaprálova mlýna uvidí studenti pestrou škálu ekotechnologií na vlastní oči, některé využijí pro své experimenty.
Typická délka programu je 3 hodiny
Část aktivit si může pedagog lektorovat sám s metodickou podporou pracovníků Kaprálova mlýna a připravených materiálů.
Program byl revidován odborným panelem a středoškolskými učiteli fyziky a je vhodný pro žáky středních škol, případně 8. a 9. tříd ZŠ.
Z důvodu měření tepelných ztrát, sledování činnosti a účinnosti ekologicky šetrných technologií je nejvhodnější v topné sezóně (listopad – březen).